onsdag 12 oktober 2011

Shopping in USA: Pottery Barn

Nästa år i juni ska jag om min nyblivna make äntligen åka på bröllopsresa, till USA! Vi båda har vart i staterna förrut men nu ska vi till Hawaii först för att sedan bila i Kalifornien och skillnaden nu från förra gången är att vi har ett stort hus att fylla med fina suvenirer. Jag har ju redan nu börjat planera vilka butiker vi ska besöka, Patrik kommer bli så glad ;) Framför allt vill jag åka till Pottery Barn.

bild: Potter Barn

Pottery Barn är experter på att bygga upp vackra miljöer i sin katalog och deras hemsida är verkligen inspirerande. Min inredningsstil är väldigt bred men myspys-stämningen som Potter Barn har med sina mörka möbler, återvunnet träd och slitna detaljer tilltalar mig jättemycket och dessutom tror jag just att det är den stilen vi ska inreda vårat hus i när vi nästa höst ska börja renovera insidan på allvar.

bild: Potter Barn
 En relativt ny nyhet är att Pottery Barn numer levererar "worldwide" så finns det stora möjligheter att klicka hem  lite fina saker... portot är rätt dyrt dock och det kan tillkomma tullavgift vilket inte är medräknat. (Det går att läsa mer om det här tullverkets hemsida.) Men hittar man den där perfekta klockan eller tavlan som man bara måste ha så finns ju möjligheten nu utan att man behöver köpa en flygbiljett över atlanten.

Bild: Pottery Barn
Men framför allt tycker jag att man ska spana in deras hemsida och inspireras av deras vackra miljöer.

Bild: Potter Barn

1 kommentar: