lördag 17 september 2011

ljuva loppis


Jag verkligen älskar att gå på loppis! Eller rättare sagt jag älskar gamla grejer.. har alltid gjort. Måste vara för jag är en så fruktansvärt sentimental människa. Som min anledning till att jag samlar på plåtburkar hänger inte ihop med att det just nu är otroligt trendigt att samla på burkar utan för att jag älskade Farbror Frippe när jag var liten.. (fast egentligen gör jag ju det fortfarande). Vi hade några avsnitt inspelade som jag fick titta på ibland när jag var liten.. Oh så många fina plåtburkar han hade o varje inhöll en lite ramsa! Underbart! Barnprogram var så okomplicerade förr i tiden..  Titta o njut :)


Men åter till dagens loppisfynd. Inne i Åkarp här Skåne finns Erikshjälpen secondhand som har öppet tisdag och torsdag 14-18 samt lördagar 10-14. Kan vara i lite dyraste laget för min del men de har mycket grejer och stor rotation. Var där tidigt om du vill fynda. Det blev inga plåtburkar utan detta är var jag fann idag.

2 små urfina tennvaser, en vacker blå glasfalska och ett kalasfint litermått i trä. Allt detta gick på 95 riksdaler!

Blev speciellt förtjust i tennvaserna för när man tittade närmre så stod det ingraverat 24/12 1924. Så fint! det var min morfars fösta jul. Tänk vad fint om någon köpt eller gjort dessa för att ge bort till sin käresta på julafton. Sentimental var ordet ;)
 Ha en underbar lördag
puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar